Çocukluğumun Melodileri – 1. Bölüm – Oyun Müzikleri



8-Bit müzikler… Günümüzün birçok tema müziğine kök söktüren dijital müziklerin en ilkel hali diyebileceğimiz bazen kulağınızı tırmalayan ama yine de güzel olan müzikler. Türkiye’de 90lı yıllarda bilgisayar veya oyun konsoluyla tanışmış olan hemen herkesin bir şekilde bu müziklerle de tanışmış olması gerek.Her ne kadar bu cırtlak 8-Bit şarkılar modern teknoloji kullanılarak tekrar canlandırılsa da eski güzel tadını vermiyor.Yakın bir zaman önce bir videoda “ben bu melodiyi bir yerden tanıyorum” diyerek başladığım arama sonucunda eskiden hemen her gün karşılaştığım ama zamanla unuttuğum,içinde söz olanların ne dediğini anlamadığım ama yine de kendimce eşlik ettiğim şarkıları bulmam sonucunda önce telefona alarm melodisi seçtim ardından da ben bunları en azından kendim için derleyeyim diyerek bu yazıya giriştim.Aradıkça fazlasını buldum,buldukça ne çok şeyi unuttuğumu fark ettim.”Atari” zamanlarında büyük zevkle dinlediğimiz o güzel melodileri hatırladığım kadarıyla toplamaya çalıştım.Fakat sonra fark ettim ki sadece eskileri toplamak pek adil olmayacak o yüzden güzel bir oyun müzikleri derlemesi yapayım arşivde dursun dedim ve işte durum bu.Birinci bölümde oyunların giriş müziği (intro), tema müziği (theme) ve bölümler içinde veya sonunda yer alan hikaye müziklerini yüzlerce seçenek arasından benim oynadıklarımla sınırlayarak bir liste oluşturdum.Bu bölümde bunlara yer verirken ikinci bölümü ise çocukluğumun çizgi film müziklerinden hatırlayabildiğim,bulabildiğim kadarına ayıracağım.Herhangi bir sıralama,puanlama yapmadan tamamen karışık bir şekilde hazırladığım liste şu şekilde:

Tetris

9999 in 1 denildiğinde aklınıza ne geliyor? Bir çağrışım yapmıyorsa yine iyi ancak eğer zamanın çocuk modası olan el tetrisi dışında bir çağrışım yapıyorsa sizde durum vahim 🙂 1985 yılında Rus bilgisayar Mühendisi Aleksey Pajitnov tarafından yayınlanan bu oyunun Theme-A melodisinin bir Rus halk şarkısı olan Korobeiniki  şarkısı olması da aslında çok yadırganmasa gerek. Bu melodi bir çok kişiye tanıdık gelecektir.

Ducktales – The Moon

Ducktales deyince  bir çok kişi bilmeyecektir muhtemelen ama aslında Varyemez Amca ve yeğenlerinin maceralarını anlatan çizgi filmi birçok kişi hatırlayacaktır.Benim bu seri içindeki favorilerimden biri olan The Moon o videoda bahsettiğim ve bu yazıyı oluşturan melodidir.

Super Mario

Sanırım neyden bahsettiğimi gayet iyi anladınız 🙂 1981 yılında başlayan sıhhi tesisat ustamızın maceraları hala son sürat devam etmekte.İlk melodi de günümüzde pek fazla değişikliğe uğramadı.Zaten pek de gerek yok,bence oldukça güzel.

Skyrim –  The Song of the Dragonborn

Skyrim için pek bir şey söyleyemeyeceğim.Oyun olarak bakarsak herkese hitap etmez ama öyle bir tema müziği var ki kendinizi bir “Ejderdoğan” hissedebilirsiniz.

Super Street Fighter II – Guile’s Theme

Aduuuket diyince aklınıza ne geliyor peki? Bu oyun gamepad kırma alışkanlığının başlangıcı olabilir aslında.Street Fighter serisinde her karaktere ait tema olduğu için içlerinden bana eskiyi en çok hatırlatan Guile karakterinin müziğini koymak istedim.Yeri gelmişken Jean-Claude Van Damme’ı da unutmamak gerek 🙂

Portal – Still Alive

Benim bu oyunu oynamam biraz geç oldu ancak oynadığımda uzun süre ikincisini bekledim ve ondan da bir o kadar memnun kaldım.Still Alive bu seride iki oyuna ait tema müziğinin ortak adı ancak Portal da tüm o bulmacaların sonunda o kadar güzel gelmişti ki sıralama yapacak olursam ben bu Still Alive’i diğerinden daha üst sıraya koyardım 🙂

Portal – Want You Gone

Portal’ı sadece tek bir temayla geçmek içime sinmedi pek 🙂 Portal 2’nin güzel hikayesinden sonra bu şarkı ve Turret’lerin güzel performansı güzel bir son olmuştu.

Mirror’s Edge –  Still Alive

Gelelim ikinci Still Alive’a. Mirror’s Edge ilginç bir oyundu.Çatıların üstünde bir “runner” olmak güzel bir deneyimdi ama artık ikincisinin gelmesi lazım çok beklettin bizi EA.

Battlefield 3

Dragonborn’u dinleyip nasıl Skyrim evrenine girmek istiyorsanız Battlefield temasını dinlediğinizde de savaş alanına dalıp aksiyona karışmak isteyeceksiniz.

Assassin’s Creed 2  – Ezio’s Family

Ezio Auditore da Firenze… Oyun oynamıyorsanız kendisini tanımazsınız.O  Tapınakçılara karşı ne mücadeleler verdi.Altaïr’in yolundan nice diyarlar gezdi.Kanuni daha gencecik bir şehzadeyken onunla tanıştı Da Vinci ona teknolojik destekte bulundu.İtalya’nın Floransa şehrinde başlayan macerası yine aynı yerde onca düşmana rağmen bir kalp kriziyle sona erdi…

Mortal Kombat – Theme Song

Bu şarkı ise birçok amaçla farklı farklı yerlerde kullanıldı ancak ilk olarak Atari salonlarında duymuş olabilirsiniz.

Aslında daha çok ekleme yapılabilir ama şimdilik bu kadar yeter.Belki bir gün kafama eserse oyunlar için ikinci bir liste daha hazırlarım.

İkinci bölüm olan Çizgi Film Müziklerinde görüşmek üzere;

31 Mayıs 2014 tarihinde Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

